10 semne că ai nevoie de terapie

Există multe concepții greșite despre terapie online, dar poate una dintre cele mai mari (și mai periculoase) este ideea că trebuie să existe ceva serios pentru a ajunge pe canapeaua sau in fata camerei laptopului a terapeutului tău.

Deci haideți să spunem tare și clar: nu lăsați până la punctul de rupere dacă nu vă simțiți bine.

În timp ce terapia poate fi utilă și într-o criză, cu cât căutați mai devreme ajutorul potrivit, cu atât mai repede va fi rezolvată problema. A împinge și a pretinde că totul este bine nu servește nimănui. Pentru că cu cât înfundăm mai multe emoții dureroase, cu atât mai avem de descurcat.

În schimb, încercați să luați în considerare terapia ca un control al sănătății emoționale și mintale. În același mod în care facem exerciții fizice și mâncăm corect pentru a ne îngriji corpul, terapia oferă spațiul pentru a ne verifica mintea și pentru a ne asigura că totul merge bine. În acest fel, devine mai ușor să identificăm când lucrurile sunt în neregulă și suntem capabili să ne întoarcem pe curs mult mai rapid.

Mai jos sunt câteva semne de avertizare pe care trebuie să le urmăriți, care ar putea sugera că este un moment bun pentru a căuta sprijin :

1. Te simți copleșit

Din punct de vedere cultural, avem tendința de a ne reduce emoțiile. Deși acest lucru ar putea funcționa temporar, în timp, emoțiile noastre ajung de obicei să reapară în altă parte (și adesea de zece ori). Dacă simți că nu te poți opri din plâns sau că izbucnirile de furie devin o trăsătură obișnuită pentru tine, ia-l ca pe un semn pentru a săpa mai adânc si apeleaza la un psiholog online de la Nexyo.

2. Te îmbolnăvi în continuare

Sănătatea noastră mentală, emoțională și fizică sunt toate profund interconectate. Dacă suferiți de simptome fizice fără o cauză aparentă, atunci terapia este următoarea cale bună de explorat. Stresul în exces poate duce la scăderea imunității, dureri corporale, dificultăți digestive, dificultăți de somn etc. Luați-le drept semnul de avertizare al organismului că ceva nu este în regulă.

3. Bei mai mult decât înainte (sau folosești alte metode de adaptare)

Dacă te trezești că întinzi mâna spre sticla de vin în fiecare seară și lași impulsurile să-ți conducă viața, asta ar putea sugera că te străduiești să faci față. Să te întorci la lucruri din afara ta pentru a te face să te simți mai bine este un semn periculos și acesta ar fi un moment bun pentru a te înregistra cu un profesionist.

4. Sunteți mai puțin productiv sau vă este greu să vă concentrați 

Poate vă treziți să vă pierdeți șirul gândurilor la mijlocul întâlnirii, luptându-vă să terminați o carte sau să luați și să vă luați din cauza unor decizii care anterior fuseseră simple… Toate acestea ar trebui luate ca un semn de avertizare că ceva s-a întâmplat. Depresia poate provoca modificări ale creierului (amigdala și hipocampul) care îngreunează concentrarea.

5. Nu te mai simți entuziasmat de nimic

Simți că ești blocat într-o rută și nu te entuziasmează de lucruri așa cum făceai înainte. Anhedonia (incapacitatea de a simți plăcerea) este un simptom comun al depresiei și îndepărtează persoana care suferă de motivația de a face orice. Dacă descoperiți că nu vă mai faceți atâta plăcere în activitățile voastre preferate, acest lucru ar trebui să servească drept un steag roșu major.

6. Prietenii tăi sunt îngrijorați

Acesta este unul evident, dar este ușor să ignorăm lucrurile pe care nu vrem să le auzim. Dacă cei dragi sunt îngrijorați sau au menționat că este timpul să căutați ajutor, aveți încredere că au în suflet interesul dvs.

7. Te-ai retras de prietenii tăi

Dacă simți că nu-ți mai „primi” prietenii și descoperi că devii din ce în ce mai insular, ar putea semnala că te lupți cu sănătatea ta mintală. Izolarea este un simptom comun al anxietății și depresiei .

8. Tot repeți aceleași greșeli în viață

Dacă simți că te afli într-o zi perpetuă de porc de pământ, atunci ar putea fi timpul să sapi mai adânc. A face aceleași greșeli din nou și din nou ar putea semnala că există câteva modele profund înrădăcinate în joc. A vorbi cu un terapeut vă poate ajuta să identificați de unde provin, astfel încât să vă puteți construi o viață care nu mai este dictată de poveștile de odinioară.

9. Te lupți în relația ta (sau nu poți ține o relație)

Poate că intri în aventuri amoroase intense care se termină întotdeauna prost sau ești constant în conflict cu partenerul tău… Modul în care interacționăm cu relațiile de astăzi este strâns împletit cu trecutul nostru. Avem tendința de a crea dinamici relaționale care se simt ca cele pe care le-am avut în copilărie. Pentru a rupe aceste tipare, este de obicei necesar să revedem și să vindecăm durerile trecutului nostru în terapie.

10. Ai dificultăți de somn

Somnul ar trebui văzut ca un barometru pentru bunăstarea ta mentală și emoțională. Dificultățile de somn indică adesea ceva care se întâmplă la un nivel emoțional și mental mai profund. Când majoritatea oamenilor se gândesc la insomnie, se gândesc la ea ca la incapacitatea de a adormi noaptea, dar se poate manifesta și prin trezirea foarte devreme și imposibilitatea de a adormi din nou sau trezirea de mai multe ori pe parcursul nopții.